PREMI QUALITAT EN LA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA| TALLER EN FUSTA ESCALA 1:1 | JUDIT TABERNA

Enguany, el Premi a la iniciativa docent ha recaigut en dos programes diferents que pertanyen als àmbits de l’arquitectura i l’enginyeria informàtica. Aquests projectes destaquen perquè copsen l’interès tant de docents com d’estudiants i es basen en un aprenentatge d’ensenyar i d’aprendre fent, amb aplicacions directes al món professional.
Una de les iniciatives premiades és el Taller en Fusta Escala 1:1, impulsat per Queralt Garriga, Judit Taberna,  Jorge Blasco i David Hernández, docents de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB). En el taller s'ha fet palès el lligam entre els estudis, la pràctica i la seva aplicació al món professional, amb activitats de construccions reals amb fusta, en què s’han integrat elements d’actualitat com la sostenibilitat, el reciclatge, la industrialització o la sistematització. La iniciativa, que ha implicat un equip transversal de professorat, ha comptat amb la col·laboració de Juhani Pallasmaa i Josep Bunyesc, arquitectes de prestigi internacional en el camp de la construcció amb fusta. El curs ha estat premiat per la Seoul Biennale of Architecture and Urbanism 2021, en què es va seleccionar un dels projectes resultants per construir-lo i exhibir-lo durant aquest any.