GUANTS I MAQUETES VIRTUALS DE REALITAT VIRTUAL PER AJUDAR A PERSONES AMB DISCAPACITAT VISUAL EN TEMPS DE COVID-19

Coordinador del projecte: Albert Sánchez Riera

Un equip de recerca de la UPC desenvoluparà diferents maquetes tiflològiques virtuals en 3D per ser utilitzades amb guants de realitat virtual, especialment adaptats per a persones amb algun tipus de discapacitat visual, i que ajudaran a trencar les barreres físiques en temps de COVID-19. El projecte comptarà amb la participació d’estudiantat de la UPC i voluntaris de l'ONCE, que ajudaran a validar i ajustar els diferents prototips.

L'investigador i coordinador del projecte és el professor del departament de Representació Arquitectònica, Albert Sánchez Riera. El projecte rebrà finançament per part d'Indra i la Fundació Universia a través de la VI Convocatòria d'ajudes a projectes de recerca aplicada a la creació de noves Tecnologies Accessibles. El projecte planteja utilitzar com a prova pilot la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona, on ja existeix una maqueta tiflològica física i que servirà per comparar els resultats assolits amb el model virtual que es desenvoluparà.

Més informació clicant aquí