CONCURS DE DIBUIX "CÀTEDRA JUJOL" PER A ESTUDIANTS

I PREMI DE DIBUIX "CÀTEDRA JUJOL-ROSA GRES".
CONCURS I PREMIS
L'objectiu d'aquest concurs de dibuix és fomentar l'estudi i difusió de l'obra de l'arquitecte Josep Maria Jujol mitjançant la representació d'una de les seves obres. En aquesta primera edició, la "Torre Gibert" de Sant Joan Despí.
La Torre Gibert, també coneguda popularment com "Torre de la Creu" és un edifici situat al Passeig de Canalies 14, Sant Joan Despí. Va ser construïda segons el projecte de l'arquitecte José M. Jujol i Gibert, a l'any 1906, per encàrrec dels seus oncles Josep M. Gibert i Josefa Romeu, amb la finalitat d'establir una residència d'estiueig.
Descripció:
És un edifici de dos habitatges unifamiliars aparellats,compostes per una macla de cinc cilindres de dos nivells interiors de diferent diàmetre i alçada, més una d'una planta com a porxo d'entrada a través de dos arcs parabòlics.
En ell apareix la inscripció "Ave" i l'anagrama de "Maria" i dins "hi sia", que conformen la salutació religiosa, molt característiques en l'obra de Jujol.
La coberta està realitzada per un conjunt de cúpules en forma de mitjans el·lipsoides de mesures i formes diferents que dóna el sobrenom popular de l'edifici de "Torre del Ous".
En el disseny original Jujol va usar trossos de vidre de colors blau, groc, marró i verd,reciclant les deixalles d'una fàbrica d'ampolles de vidre de Cornellà. En l'actualitat després de "patir" intervencions de rehabilitació, estan acabats per un mosaic ceràmic, tipus "gresite".
És d'assenyalar els guixos en la decoració interior i especialment el disseny de les escales circulars i de la barana. Exteriorment, sobre la façana blanca, destaquen unes línies blaves, color sempre present en la seva obra, a manera de sanefes lineals.
L'edifici envoltat per un jardí es delimita per una tanca de ferro forjat dissenyada per Jujol, igual que les baranes de la coberta i la creu que corona la cúpula superior. construïdes totes elles pel ferrer Josep Olive (1884-1966).
L'any 1966 l'arquitecte Lluís Bonet i Garí va realitzar una reforma convertint l'edifici en un habitatge unifamiliar. Posteriorment, en els anys 2006 i 2008 es va dur a terme una nova reforma de la torre a càrrec de l'arquitecte Josep Llovet, que va recuperar parcialment l'estructura original perduda en l'anterior reforma, definint, encara que no unint, els dos habitatges originals, redissenyant els espais per a usos terciaris.
En l'actualitat l'edifici forma part d'un equipament municipal de l'ajuntament de Sant Joan Despí. El 22 de juliol de 2003 el edifici va ser declarat Bé Cultural d'Interès Nacional en la categoria de Monument Històric.
El concurs està "esponsoritzat" per l'empresa de ceràmica "ROSA GRES" i en col·laboració amb l'Ajuntament de Sant Joan Despí.
Els premis als tres millors treballs serà una ceràmica fabricada per l'empresa "ROSA GRES ", reproduint un disseny original de l'Arquitecte Jujol i diploma per als vint finalistes.
Jurat:
El jurat del concurs de Dibuix de la Càtedra Jujol serà presidit pel seu director al costat de les següents persones:
- Director de l'ETSAB o persona en qui delegui.
- Directora de l'EPSEB o persona en qui delegui.
- Director de Departament de Representació Arquitectònica - U.P.C.
- Representant de l'empresa Rosa Gres.
- Representant de l'Ajuntament de Sant Joan Despí.
Prèviament un jurat presidit pels coordinadors de l'assignatura Dibuix II de la ETSAB, amb els professors de l'assignatura, realitzaran una selecció prèvia de treballs considerats finalistes, que puguin optar als premis.
Calendari:
- 22 de juny de 2021. Data límit dels dibuixos (abans de la 1 PM-GMT)
- 15 de juliol  2021. Anunci dels guanyadors / es.
- Durant el mes de setembre. Lliurament de premis. S'anunciaran i donaran difusió de l'acte i lloc de lliurament.
Condicions de participació:
- El concurs està obert a tots els estudiants de qualsevol especialitat i universitat nacional i internacional.
- Per participar en la primera edició del Premi de Dibuix "Càtedra Jujol-Rosa Gres" serà necessari acceptar les condicions de participació aquí enumerades i la taula d'informació bàsica del tractament i protecció de dades personals de la UPC, relatives a la participació i gestió en el concurs que s'haurà de LLIURAR SIGNAT, el formulari adjunt d'inscripció, juntament amb el treball.
- El dibuix lliurat ha de ser un treball original i no ha d'haver estat publicat prèviament en format paper o digital.
- El format de lliurament és el treball original en format DIN A-3 i tècnica lliure; al dors d'aquest es col·locaran les dades de l'autor.
- El document original es presentarà personalment o per correu a la Càtedra Jujol, Av. Gregorio Marañón 42-50, 08028 Barcelona (Espanya), s'enviarà també una còpia escanejada amb les dades del participant a l'adreça de correu: catedra.jujol@upc.edu i juan.mercade@upc.edu
- Només es consideraran les presentacions o les trameses complets i rebuts durant el dia 22 de juny de 2021 abans de les 1 Pm.
- La Càtedra Jujol es reserva el dret a fer difusió, exposicions o publicar en un llibre els dibuixos guanyadors, així com aquells que constitueixin una reconeguda vàlua.
- La Càtedra Jujol es reserva el dret de desqualificar qualsevol participant que infringeixi qualsevol de les condicions aquí enumerades