Tècniques de Modelatge i Producció Digital Orientades al Desenvolupament de Solucions Constructives

Professor: Isidro Navarro Delgado

Aquesta assignatura té com a objectiu aprofundir en el coneixement de les tecnologies BIM (Building Information Modeling).

• Aconseguir les aptituds necessàries per a poder gestionar de forma integrada la documentació d'un projecte de disseny d'una edificació.
  • Saber coordinar els diferents agents implicats en el procés edificatiu, i la seva gestió.
  • Tenir la capacitat de combinar amb diferents eines especialitzades l'anàlisi de la informació i el tractament de dades.
  • Adquirir els coneixements necessaris per poder integrar dissenys propis en les estructures paramètriques del BIM.
  • Adquirir aptituds per a la coordinació d'equips entorn a un treball comú.

Utilització de models gràfics per al control del procés constructiu.

• Eines actuals per al control de l'edificació. Prefabricació digital i industrialització del procés constructiu.
  • Integració d'elements de disseny en estructures paramètriques.
  • Treball amb components paramètrics.
  • Aplicacions sobre la coordinació de treballs en diferents equips.

Disseny orientat a la producció digital (CAD CAM).

• Arxius d'utilització en processos de fabricació digital.
  • Determinació de sistemes per a diferents opcions de generació de models i prototips. Sistemes làser i d'impressió 3D.

Bibliografia bàsica

Coloma, E. Tecnologia BIM per al disseny arquitectònic/Director: Joaquim Regot Marimón. Barcelona: Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona. Departament de Expressió Gràfica Arquitectònica I,, 2011.

Deutsch, R. BIM and integrated design: strategies for architectural practice. Boston: The American Institute of Architects, 2011. ISBN 9780470572511.

Kensek, K.M.; Noble, D.E. Building information modeling: BIM in current and future practice. Indianapolis, IN: Wiley, 2014. ISBN 978-1118766309.

Warnier, C. Printing things: visions and essentials for 3D printing. Berlin: Gestalten, 2014. ISBN 9783899555165.

Complementària

Hardin, B. BIM and construction modeling: proven tools, methods and workflows. Indianapolis: Wiley, 2009. ISBN 9780470402351.

Coloma, E. Introducción a la tecnología BIM. Barcelona: Departament d'Expressió Gràfica Arquitectònica I, Secció de Geometria Descriptiva, ETSAB, UPC, 2008. ISBN 9788495249449.

Soler, J. "Form Finding" y fabricación digital en hormigón armado [en línia]. Barcelona: Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Construcció, 2013 [Consulta: 05/06/2015].

Coloma, E. Definir BIM, model, representació i vista. Barcelona: Departament d'Expressió Gràfica Arquitectònica I, Secció de Geometria Descriptiva, ETSAB, UPC, 2010. ISBN 9788495249524.

Exercicis dels alumnes